Άθληση

Πιλάτες, είναι ο συγχρονισμός του νου και του σώματος

src amazon

Το πιλάτες είναι ένα σύνολο ασκήσεων και πρακτικών που δημιουργήθηκε πριν από 70 – 80 χρόνια στην Αμερική από τον Joseph H. Pilates. Ο Pilates έχοντας βαθιά γνώση της φυσιολογίας του ανθρώπου, συνδύασε τις βασικές αρχές της γιόγκα και άλλων παραδοσιακών μεθόδων άσκησης που προέρχονται από τις ανατολικές φιλοσοφίες με τη δύναμη των σύγχρονων δεδομένων της επιστήμης του δυτικού κόσμου.

Προσπάθησε να εναρμονίσει το νου με το σώμα σαν μια συνισταμένη κινητήριο δύναμη του ανθρώπου που χρησιμοποιείται για να φέρει σε πέρας τις συγκεκριμένες ασκήσεις, αλλά στη συνέχεια τροφοδοτείται από αυτές. Αρχικά, πολλοί χορευτές και γυμναστές ακολούθησαν τη μέθοδο πιλάτες και μερικά χρόνια αργότερα η αποδοχή της μεθόδου ήταν μαζικότερη σε παγκόσμιο επίπεδο. Πολλοί γυμναστές, φυσιοθεραπευτές και ιατροί ορθοπεδικοί ή ρευματολόγοι θεωρούν τη μέθοδο πιλάτες ως την πλέον ενδεικνυόμενη προσέγγιση στην επικουρική άσκηση.

Η μέθοδος πιλάτες δίνει μεγάλη σημασία στην εκγύμναση της κοιλιάς, που θεωρείται το κέντρο του σώματός μας. Ο έλεγχος και η σωστή ενεργοποίηση των κοιλιακών μυών είναι ο βασικός στόχος, μιας και όταν αυτό επιτευχθεί θα είναι δυνατός ο έλεγχος και των υπολοίπων τμημάτων του μυϊκού μας συστήματος. Ο σωστός χρονισμός της αναπνοής βοηθά τον έλεγχο των μυών, ενώ τα άκρα παραμένουν χαλαρά και ευλύγιστα στο μάξιμουμ της ελαστικότητάς τους. Περιλαμβάνει 500 περίπου ασκήσεις ακριβείας που εκτελούνται σε όρθια στάση, πρηνηδόν ή υπτίως σε στρώματα και ειδικά όργανα με λίγες επαναλήψεις, ώστε να τονώνονται οι μυς χωρίς να διογκώνονται και το σώμα να αποκτά ισορροπία και αρμονία κινήσεων. Η συγκέντρωση του νου είναι ο βασικός ρυθμιστής όλων των ασκήσεων.

Τι κερδίζει όμως κανείς εφαρμόζοντας τη μέθοδο πιλάτες:

1. Βοηθά στην ευθυγράμμιση του σώματος σε περιπτώσεις μυοσκελετικής επιβάρυνσης από καθιστική ζωή ή έλλειψη άσκησης.

2. Δυναμώνει του κοιλιακούς μυς και τονώνει συνολικά το μυοσκελιτικό σύστημα του ανθρώπου, προσφέροντας ένα ευλύγιστο σώμα χωρίς περιττό όγκο.

3. Βοηθά στην αποθεραπεία και αποκατάσταση των τραυματισμών σε μέση, αυχένα, γόνατα, ώμους κ.α..

4. Βοηθά όσους πάσχουν από οστεοπόρωση.

5. Αυξάνει τις καύσεις του μεταβολισμού.

6. Μειώνει το άγχος και συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης επικουρικά.

7. Ενισχύει το ανοσοποιητικό, το καρδιαγγειακό και το αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου.

Όλοι μπορούν να κάνουν πιλάτες ανεξάρτητα από την ηλικία τους, αν και πολλοί γυμναστές δεν το συνιστούν σε νέους και νέες κάτω των 18 ετών. Αν κάποιος υποφέρει από κάποιο νόσημα θα πρέπει να το αναφέρει στον ειδικό γυμναστή πριν ξεκινήσει. Στην αρχή η εκγύμναση ξεκινά σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο και στη συνέχεια έχει σα σκοπό ο ασκούμενος να κάνει κτήμα του το σύνολο των ασκήσεων της μεθόδου πιλάτες και να την εφαρμόζει μόνος του.

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ