Αισθητική

Το υγιές και λαμπερό δέρμα ξεκινάει από το πιάτο μας

src worldpress

Η ποιότητα του δέρματος καθορίζεται από τα  γονίδια που φέρει ο καθένας μας και δυστυχώς ή ευτυχώς τον συνοδεύουν για μια ζωή, καθώς και από το περιβάλλον. Το περιβάλλον είναι μεταβλητός παράγοντας και μπορούμε να τον επηρεάσουμε. Η διαβίωση σε καθαρή ατμόσφαιρα και η χρήση ειδικών κατά περίπτωση προϊόντων ομορφιάς της επιδερμίδας, θα πρέπει να είναι βασικές αρχές της καθημερινότητάς μας.

Η κύρια όμως παράμετρος είναι η διατροφή μας. Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και φυτικές ίνες, ενώ παράλληλα φτωχή σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι, είναι η πιο ισορροπημένη λύση για την λήψη όλων των βιταμινών και των χημικών στοιχείων που έχει ανάγκη το δέρμα μας.

Αναλυτικότερα, η ενδεικνυόμενη διατροφή για τη διασφάλιση υγιούς και λαμπερής επιδερμίδας, βασίζεται στην κατανάλωση:

1. νερού, που προσφέρει ενυδάτωση για φυσική κατανομή των επιθηλιακών κυττάρων της επιδερμίδας και επαρκή ρυθμό αποβολής τοξικών παραγόντων από τα παραπροϊόντα του κυτταρικού μεταβολισμού,

2. τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που δρουν κατά της δυσκοιλιότητας και βοηθούν στην αποβολή τοξινών, προσοχή όμως η υπερκατανάλωση τέτοιων τροφών δημιουργεί δυσαπορρόφηση του σιδήρου που είναι βασικός για την ελαστικότητα του δέρματος, 

3. βιταμίνης Α (ή β-καροτίνη, που μετατρέπεται σε βιταμίνη Α), που είναι σημαντική για τη διατήρηση της σφριγιλότητας του δέρματος, τη βρίσκουμε στα καρότα, στο σπανάκι, στις πατάτες, στις ντομάτες, στο μπρόκολο, στα αυγά, στο συκώτι, στη μαργαρίνη, στα λιπαρά ψάρια κ.α.,

4. βιταμίνης Β, που παίζει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό των επιθηλιακών κυττάρων του δέρματος και τη βρίσκουμε στα πουλερικά, στα ψάρια, στα αυγά, στα πράσινα λαχανικά κ.α.,

5. βιταμίνης C, που στηρίζει το κολλαγόνο του δέρματος και τη βρίσκουμε στα εσπεριδοειδή, στις φράουλες, στις ντομάτες, στις πιπεριές, στο λάχανο, στο σπανάκι, στο μπρόκολο κ.α.,

6. βιταμίνης Ε, που παρουσιάζει αντιγηραντική δράση λόγω της αναγωγικής εξουδετέρωσης των διάφορων οξειδωτικών παραγόντων όπως οι ελεύθερες ρίζες, τη βρίσκουμε στα αμύγδαλα, στα φουντούκια, στο μαρούλι, στο λάχανο, στα όσπρια, στο σολομό, στο ελαιόλαδο κ.α.,

7. σεληνίου, που προστατεύει από τα μέσα φάσματα των UVa και UVb δρώντας ως καταστολέας φλεγμονωδών ή και νεοπλασματικών διεργασιών, το βρίσκουμε στο σιτάρι, στα δημητριακά ολικής άλεσης, στο σουσάμι κ.α.,

8. ψευδαργύρου, που συμβάλει στον καθορισμό της τριτοταγούς δομής των ινών του κολλαγόνου, τον βρίσκουμε στα οστρακοειδή, στη γαλοπούλα, στα μανιτάρια κ.α.,

Βασίζοντας τη διατροφή μας σε όλα αυτά, ίσως ανατρέψουμε το γαλλικό ρητό «μετά τα 40 χρόνια μιας γυναίκας, διαλέγεις σώμα ή πρόσωπο»…

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ