Υγεία

Οδηγός επιβίωσης για τις ημέρες της ζέστης!

src edu
Μπορεί το φετινό καλοκαίρι να μην είναι ακόμα και το πιο θερμό που έχουμε ζήσει, ωστόσο η ζέστη και o καύσωνας έχουν κάνει και φέτος αισθητή την παρουσία τους. Γι’ αυτό, κρίνεται απαραίτητη η λήψη των κατάλληλων μέτρων προστασίας, ώστε να αποφευχθούν τυχόν δυσάρεστες συνέπειες της πολύ υψηλής θερμοκρασίας.

Το σώμα μας αντιδρά στον καύσωνα με έντονη εφίδρωση, ταχύπνοια ή ακόμη δυσκολία στην αναπνοή και εξάντληση. Άτομα που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής σε περιόδους με υψηλές θερμοκρασίες είναι οι ηλικιωμένοι, τα νεογνά, οι υπέρβαροι, οι εγκυμονούσες, όσοι έχουν ιστορικό θερμοπληξίας, όσοι πάσχουν από κάποιο χρόνιο νόσημα.

Για να προλάβουμε τυχόν προβλήματα και δυσάρεστες συνέπειες λόγω της έκθεσής μας στον καύσωνα θα πρέπει:
  • Να αυξήσουμε την πρόσληψη υγρών και ειδικότερα, να καταναλώνουμε άφθονο νερό.
  • Να παραμένουμε σε σκιερά και δροσερά μέρη. 
  • Να αποφεύγουμε την ανώφελη έκθεσή μας στον ήλιο και στη ζέστη, ειδικά κατά  τις μεσημεριανές ώρες. 
  • Να αποφεύγουμε το γρήγορο περπάτημα και τις πολύωρες διαδρομές με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. 
  • Αποφεύγουμε τη βαριά σωματική άσκηση. 
  • Επιλέγουμε χώρους όπου υπάρχει κλιματισμός. 
  • Να ντυνόμαστε με ελαφριά και άνετα ρούχα- αποφεύγουμε τα σκουρόχρωμα και τα στενά ρούχα. 
  • Να φοράμε πάντα γυαλιά ηλίου και καπέλο. 
  • Να εφαρμόζουμε πάντα αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας (πρόσωπο και σώμα).
  • Να κάνουμε συχνά και χλιαρά ντους.
  • Να έχουμε πάντα μαζί μας ένα μπουκαλάκι με δροσερό νερό, ειδικά αν μετακινούμαστε με μέσα μεταφοράς. 
  • Να τρώμε συχνά και ελαφριά γεύματα και να αποφεύγουμε το αλκοόλ.
  • Να καταναλώνουμε χυμούς φρούτων και άφθονα λαχανικά. 
  • Να αερίζουμε καλά το σπίτι μας κατά τη διάρκεια της νύχτας και να το διατηρούμε σκιερό  κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Καλό καλοκαίρι!

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ