Online Περιοδικό Υγείας Αρχική Σελίδα
Κεντρική σελίδα φόρουμ Κεντρική σελίδα φόρουμ > Ολες οι συζητήσεις > Διατροφή
  Νέες δημοσιεύσεις Νέες δημοσιεύσεις
  Συχνές ερωτήσεις Συχνές ερωτήσεις  Αναζήτηση φόρουμ   Ημερολόγιο   Εγγραφή Εγγραφή  Σύνδεση Σύνδεση

πότε η ζάχαρη κάνει καλό

 Απάντηση Απάντηση
Συγγραφέας
Μήνυμα
  Ενότητα Αναζήτηση Ενότητα Αναζήτηση  Επιλογές ενότητας Επιλογές ενότητας
lifemag1 Προβολή προς τα κάτω
Διαχειριστής
Διαχειριστής


Εγγράφθηκε: 08 Oct 2008
Κατάσταση σύνδεσης: Μη συνδεδεμένος
Δημοσιεύσεις: 33
  Παράθεση lifemag1 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος σύνδεσμος σε αυτή τη δημοσίευση Ενότητα: πότε η ζάχαρη κάνει καλό
    Δημοσιεύθηκε: 04 Dec 2013 6:52pm
Η ζάχαρη αποτελεί ένα σημαντικό «καύσιμο», που παρέχει ενέργεια στον οργανισμό μας. Ανακαλύψτε τα οφέλη της ζάχαρης και των απλών σακχάρων όπως ονομάζεται το είδος των υδατανθράκων στο οποίο ανήκει

TI ΠPOΣΦEPEI ΣTON OPΓANIΣMO MAΣ
Tα οφέλη της ζάχαρης, αν και σημαντικά, συχνά επισκιάζονται από τις κατηγορίες που έχουν διατυπωθεί για το προϊόν του ζαχαροκάλαμου. H ζάχαρη περιέχει απλά σάκχαρα, που είναι απαραίτητα στην καθημερινή μας διατροφή, ιδιαίτερα όταν χρειαζόμαστε άμεση τόνωση και ενέργεια. Tα απλά σάκχαρα έχουν την ιδιότητα να αυξάνουν γρήγορα τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. H γλυκόζη είναι η κατεξοχήν «τροφή» του εγκεφάλου και των μυών. Ωστόσο, απλά σάκχαρα δεν περιέχει μόνον η ζάχαρη, αλλά και το μέλι και τα φρούτα. Σύμφωνα με τους διαιτολόγους, σε μια ισορροπημένη διατροφή οι θερμίδες από τη ζάχαρη, το μέλι και τα φρούτα καλό είναι να καλύπτουν το 10% των συνολικών ημερήσιων θερμίδων. Προσπαθήστε να μην υπερβαίνετε αυτό το ποσοστό, μια και το πλεόνασμα των απλών σακχάρων αποθηκεύεται στον οργανισμό σαν λίπος. Φροντίστε, επίσης, να καταναλώνετε τρόφιμα που περιέχουν απλά σάκχαρα όταν χρειάζεστε να τονώσετε άμεσα την ενεργητικότητά σας.

ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ
•Στο πρωινό: Τα σάκχαρα θα δώσουν άμεσα ενέργεια στον οργανισμό σας. Γι’ αυτό μπορείτε να βάλετε μέλι ή μαρμελάδα στις φρυγανιές και ζάχαρη στον καφέ σας.

•Πριν τη γυμναστική: Μία ώρα πριν αθληθείτε, τροφοδοτήστε τον οργανισμό σας με σάκχαρα, τα οποία παρέχουν στους μυς την απαραίτητη γλυκόζη που θα χρειαστούν κατά τη διάρκεια της άσκησης.

•Όταν είστε κουρασμένοι: Πολύ συχνά το αίσθημα κόπωσης οφείλεται στα χαμηλά επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Χρειαζόμαστε λοιπόν σάκχαρα (ζάχαρη, μέλι, φρούτα), που αυξάνουν γρήγορα τα επίπεδα της γλυκόζης.

•Στο γραφείο: Εάν παραλείψατε το πρωινό γεύμα, φροντίστε να... επανορθώσετε στο γραφείο, τρώγοντας, π.χ., ένα γιαούρτι με μία κουταλιά ζάχαρη ή μέλι. Mε τον τρόπο αυτόν προσλαμβάνετε τα απαραίτητα σάκχαρα που τονώνουν τον οργανισμό σας.

•Όταν δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε: Εάν δυσκολεύεστε να παρακολουθήσετε όσα σας λένε, μπορείτε να ενισχύσετε την ικανότητα συγκέντρωσής σας τρώγοντας ένα μικρό γλυκό.

•Όταν έχετε στρες: Οι ορμόνες του στρες μπορούν να επηρεάσουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Τρώγοντας σάκχαρα, αυξάνεται η γλυκόζη του αίματος.

Η ΖΑΧΑΡΗ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ
Οι μικροί λευκοί κρύσταλλοι της ζάχαρης έχουν ενοχοποιηθεί για την πρόκληση πολλών δεινών στην υγεία μας. Σήμερα, όμως, οι ειδικοί «αθωώνουν» τη ζάχαρη από τις περισσότερες κατηγορίες που έχει δεχθεί.

H ζάχαρη δεν προκαλεί σακχαρώδη διαβήτη, όπως πολλοί εξακολουθούν να πιστεύουν ακόμη και σήμερα. O σακχαρώδης διαβήτης είναι μία νόσος που επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η κληρονομικότητα, η καθιστική ζωή και η παχυσαρκία. Σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν έχει αποδειχθεί ότι η αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης προκαλεί διαβήτη στους υγιείς ενηλίκους. Eνδέχεται όμως να επιταχύνει την εμφάνιση της νόσου σε ανθρώπους που έχουν ήδη ορισμένους παράγοντες κινδύνου, π.χ. βεβαρημένο οικογενειακό ιστορικό και αυξημένο σωματικό βάρος.

Τα περιττά κιλά δεν μπορούν να αποδοθούν στην κατανάλωση ζάχαρης. H ζάχαρη δεν έχει παχυντικές ιδιότητες. Όπως όλοι οι υδατάνθρακες (π.χ., άμυλο, γλυκόζη, φρουκτόζη), έτσι και η ζάχαρη παρέχει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο. Οι διαιτολόγοι τονίζουν ότι το επιπλέον βάρος συσσωρεύεται όταν προσλαμβάνετε περισσότερες θερμίδες από όσες καίτε. Mε δυο λόγια, αν καταναλώνετε υπερβολικές ποσότητες ζάχαρης, τότε θα παχύνετε. Το ίδιο όμως θα συνέβαινε και με την υπερκατανάλωση οποιουδήποτε άλλου τροφίμου.

Τα καρδιαγγειακά νοσήματα δεν συνδέονται με την κατανάλωση ζάχαρης. Παλαιότερα είχε διατυπωθεί η άποψη ότι η αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης μειώνει την «καλή» χοληστερίνη (HDL), η οποία έχει προστατευτική δράση στο καρδιαγγειακό σύστημα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, κάτι τέτοιο δεν έχει αποδειχθεί για τους υγιείς ενηλίκους. Επισημαίνουν όμως ότι η αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης από άτομα που έχουν προδιάθεση για την ανάπτυξη καρδιαγγειακής νόσου (π.χ., οικογενειακό ιστορικό, υπέρταση, παχυσαρκία) μπορεί πράγματι να αυξήσει τις πιθανότητες για την εκδήλωση της νόσου.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ «ΚΡΥΦΗ» ΖΑΧΑΡΗ
Bάλατε μία κουταλιά ζάχαρη στον καφέ σας, φάγατε δύο φρούτα και μία φρυγανιά με μέλι. Προτού πείτε με βεβαιότητα ότι τα ζάχαρα που καταναλώσατε δεν υπερβαίνουν το 10% των συνολικών θερμίδων της ημέρας, όπως συστήνουν οι διαιτολόγοι, σκεφτείτε: μήπως ήπιατε και ένα αναψυκτικό τύπου κόλα.

Επίσης, μήπως φάγατε και επεξεργασμένα δημητριακά στο πρωινό σας ή ένα επιδόρπιο γιαουρτιού. Πίνοντας ένα αναψυκτικό τύπου κόλα, μονομιάς καταναλώνετε οκτώ κουταλάκια ζάχαρη! Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να διαβάζετε τις ετικέτες των επεξεργασμένων τροφίμων, έτσι ώστε να εντοπίζετε τα τρόφιμα που περιέχουν ζάχαρη και να περιορίζετε την κατανάλωσή τους.
Επιστροφή στην αρχή
 Απάντηση Απάντηση

Αλλαγή φόρουμ Δυνατότητες σας στο φόρουμ Προβολή προς τα κάτω

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.53
Copyright ©2001-2008 Web Wiz

Αυτή η σελίδα εμφανίστηκε σε 0,063 δευτερόλεπτα.